Suicide - Ghost Rider (2:29)
Hüsker Dü - The Girl Who Lives On Heaven Hill (3:06)
Mission of Burma - Peking Spring (4:27)
Hüsker Dü - The Girl Who Lives On Heaven Hill (3:06)
Mission of Burma - Peking Spring (4:27)
Na čelu s pokojnim kolegom, kasnonoćnim BBC DJem Džonom Pilom i izdavačkom kućom Rough Trade, "post-punk" bi mogao da obuhvati različite grupe i muzičare. Prvobitni post-pank pokret se prevashodno odigrao u Ujedinjenom Kraljevstvu, s izuzetnim scenama širom sveta, iako severnoamerički i ostali nebritanski bendovi često nisu bili svetski poznati. Neki značajni izuzeci uključuju Severnoamerikance Pere Ubu, Suicide, Savage Republic, rane Hüsker Dü i Mission of Burma, australijske The Birthday Party, The Church i irske U2 i The Virgin Prunes.
The Church - Metropolis (4:45)
U2 - I WILL FOLLOW (3:37)
Virgin Prunes - Pagan Love Song (3:27)
The Church - Metropolis (4:45)
U2 - I WILL FOLLOW (3:37)
Virgin Prunes - Pagan Love Song (3:27)
Oko 1977, u Severnoj Americi, vodeći njujorški No Wave bio je, takođe, svezan nadolazećim evrocentričnim post-pank pokretom. No Wave fokusirao se više na umetnički performans, nego na koherentnu muzičku strukturu. Brian Eno producirao je No New York, kompilaciju koja se smatra esencijalnim testamentom No Wave istorije.
Sonic Youth - Purr (4:22)
Grinderman - No Pussy Blues (4:24)
Originalni post-pank pokret završio se tako što su se bendovi, koji su bili u vezi s pokretom, udaljili od njegove estetike, kao što su post-pank bendovi primarno ostavili pank rok za sobom u korist novih zvukova. Mnogi post-pank bendovi, najprimetnije The Cure i Siouxsie and the Banshees, evoluirali su u gothic rock i postali prepoznatljivi u goth supkulturi. Neki su skliznuli u komercijalniji novotalasni zvuk, dok su ostali bili fiksacije američkih koledž radio stanica i postali rani primeri alternativnog roka. Zasluge za značajnu evoluciju post-panka u alternativni rok umnogome pripadaju bendu REM.
The Cure - Lullaby (4:12)
Siouxsie and the Banshees - Melt (3:47)
Sonic Youth - Purr (4:22)
Grinderman - No Pussy Blues (4:24)
Originalni post-pank pokret završio se tako što su se bendovi, koji su bili u vezi s pokretom, udaljili od njegove estetike, kao što su post-pank bendovi primarno ostavili pank rok za sobom u korist novih zvukova. Mnogi post-pank bendovi, najprimetnije The Cure i Siouxsie and the Banshees, evoluirali su u gothic rock i postali prepoznatljivi u goth supkulturi. Neki su skliznuli u komercijalniji novotalasni zvuk, dok su ostali bili fiksacije američkih koledž radio stanica i postali rani primeri alternativnog roka. Zasluge za značajnu evoluciju post-panka u alternativni rok umnogome pripadaju bendu REM.
The Cure - Lullaby (4:12)
Siouxsie and the Banshees - Melt (3:47)
Početak 21. veka donosi post-punk revival britanskog i američkog nezavisnog roka, koji je uskoro počeo da se pojavljuje i u mnogim drugim zemljama. Najraniji znaci post-pank rivajvla javili su se zajedno s nadolazećim andergraund bendovima sredinom devedesetih. Ipak, prvi komercijalno uspešni bendovi The Rapture, Liars, Interpol, The Killers i Franz Ferdinand pojavili su se kasnih devedesetih i posle dvehiljadite. Ovi bendovi prave muziku s prepoznatljivim post-pank uticajima, čak s artističkim, skoro pomodnim trendovima preuzetim od prvobitnih post-pank bendova. Ipak, moderni post-pank je daleko komercijalno uspešniji nego sedamdesetih i osamdesetih. Post-punk revival je unikatan među modernim rok trendovima, utoliko što je zadržao brojne sledbenike, čak i pošto su slični rivajvli žanrova osamdesetih, kao što je electroclash, izašli iz mode.
Interpol - C'mere (3:11)
The Killers - Smile Like You Mean It (3:56)
Franz Ferdinand - Walk Away (3:36)
The Killers - Smile Like You Mean It (3:56)
Franz Ferdinand - Walk Away (3:36)
Нема коментара:
Постави коментар