петак, новембар 16, 2012

Negde, neka, pokušaj da se prebrodi ova vanredna muka


DILAVER VINAVER /PETRA CVETKOVIĆA KRSTEVA/

KO GA ZNA
ZNA DA NIJE
STVAR SAMO RIME
KOJA KRASI
IM PREZIME I IME.

JUČE, 15. XI 12.


четвртак, новембар 15, 2012

Bilten sam sinoć ubeđivao što nam treba Tviter, a Mladić u Lajbahu!

Ovako, ukratko- 1. nisam mislio da je "uvođenje" Tvitera such a big deal, i htedoh da dodam- svaka budala ga ima, ali nema ga svaka budala-- statistika kaže da ga ima značajno manje ljudi nego Fejsbuk i, iako je to naizgled argument protiv, ne kaže džabe naš narod: Twitter will make you think you're wise. ,-) Dakle, to su ljudi koji nama trebaju- svakako veći procenat tviteraša, a ima ih dovoljno da bi možda moglo da se kaže i broj, naš je potencijalni član-- uostalom, mislio sam da nam nalog bude u konjunkciji s FB (mogu i bukvalno da se povežu, kao što su moji), ne u disjunkciji! B-) Dalje, za razliku od fb-prijateljstava /ok, kapiram da je naša fb-stranica za lajkovanje, ne za sprijateljivanje/, ovde ne pratiš automatski nekoga ko zaprati tebe, te si elegantan kreator svog tajmlajna, čije tvitove želiš da ti prikazuje /potpuno hronološki, to je jedna od prednosti u odnosu na fb, pregledniji je i svedeniji, i 140 karaktera je sasvim dovoljno da sročiš bitno /uostalom, možeš da vežeš 2-3 tvita a možeš i da ubaciš link, koji ne zauzima onoliko karaktera koliko broji no se pojavljuje u skraćenom izdanju// -- koliko znam, a uzimam da ne znam dobro pošto meni ne stižu, na mobilni ti stižu samo tvitovi direktno namenjeni tebi, i to jedino ako želiš, mada ja ne vidim što ne bi želeo da ti "SMS" (jer nije) stigne smesta /iako ja ne poželeh/. ,-) Mogli bismo svi da ga uređujemo /ili samo ja ako insistirate - ili samo ne ja ako insistirate/, a i ne moramo, ne treba stalno da mu se dodaju drva ko kotlu /kao sad/, a i moderni smo, valjda, mada nam sajt nije.
p. s. znam mnogo pametnih ljudi koji su na Tviteru, ne i na Fejsbuku; znam mnogo i koji nisu nigde /ti su najpametniji/, al' pustimo njih sada... 5ar Mladić napustio hašku keliju, viđen sinoćke u Lajbahu!

понедељак, новембар 12, 2012

Integralni intervju sa mnom za NIN Br. 3198, 12. 4. 2012.


 

Po čemu se hipster, odnosno hipsterska potkultura razlikuje od drugih?
Najpre po eklekticizmu, rekao bih. Po spremnosti da u svoja interesovanja inkorporira sve ono što se percipira kao vredno kod drugih (supkultura).

Da li je biti hipster trend ili nešto sasvim drugo?
Meni nije pod uslovom da jesam hipster ali to bi vrlo verovatno rekli i oni kojima to nedvosmisleno jeste trend. Recimo da je biti hipster nešto sasvim drugo, odnosno ono što bi trebalo da je najpre: ist(init)ost, posebnost, sloboda i samosvojnost; i kvarenje zabave.

Pre odgovora na naredno pitanje guglam hipster i odlazim na vikipediju, ali ubrzo prestajem da čitam kako bih izbegao da mi odgovori imaju veze s tamošnjim.

Koja je osnovna misija hipstera? Koliko ih ima kod nas? Da li se negde okupljaju, u kom pravcu deluju?
Pojma nemam. Nisam siguran ni u svoju osnovnu misiju, a kamoli u misiju celog pokreta, ne znam koliko ih ima kod nas. Trebalo bi da se okupljaju u KC-u „Grad”, barem tako kaže moj prijatelj koji pljuje po publici na nastupu Chinawoman, kad me je i prozvao jednim od njih samo zato što sam ih uzeo u odbranu, a to sam učinio jedino jer su napadi, ne samo njegovi, bili besomučni. Istina, delovali su u pravcu neprestane priče na koncertu, a verujem i drugde. Inače, mislim da napadaju ljudi koji se prepoznaju, pa bi da odagnaju. Drž’te ga!

U čemu se ogleda protestni karakter hipstera?
U destereotipizaciji, ako ta reč postoji; ako ne, hipsterski bi bilo da se izmisli.

Šta povezuje današnje hipstere i one iz četrdesetih godina prošlog veka? Da li su to muzika i težnja ka avangardi ili neki drugi faktori? (Da, šta zapravo slušaju hipsteri? Džez, bluz ili...?)
Pa, ako pod džez razumemo Džona Zorna, a pod bluz Marka Lanegana, onda da. Ako sudimo prema tekstovima koje pišem za Mensin bilten, mnogo mi se dopao nov album Lenarda Koena, njegov koncert i nedavni nastup postrok benda God is an Astronaut. Očekujem da mi se iduće nedelje dopadnu Crippled Black Phoenix i Zola Jesus, na čiji koncert potežem čak u Zagreb. Inače, adult gothic, blackgaze i deathme(n)tal. Trenutno, jagodinsku Kinoviu, diku mog grada.
Ili, ekstenzivnije: last.fm/user/exPassionFlower – ako očitate nešto avanga(r)dno, onda joj težim(o). Biće da je muzika glavna spona. Mada i Frenzen leži, i kad piše, i kad priča.

Kako tumačite to što hipsteri „obesmišljavaju druge potkulture, prisvajajući njihove elemente” (ovo je stav pojedinih kulturologa, sociologa)?
Postmoderno, nema šta. Samo, ja sam to radio ne znajući za stav kulturologa i sociologa. Iskreno, do pre, recimo, godinu-dve, bar deceniju sam prisvajao elemente drugih supkultura pojma nemajući šta činim (postajem hipster) i iznenadio sam se onoliko, ne mogu da kažem samo prijatno, kad sam video da je i to etablirano i da je (auto)izbacivanje iz pokreta pokret za sebe. Šta da se radi. Što bi rekla Olja Savičević Ivančević u knjizi Adio, kauboju: her Karlo (profesor, u mom slučaju, razredne nastave) je supkultura s jednim predstavnikom. (A nije!)

Zbog čega su hipsteri marginalizovani? Zašto kod nas sve što je malo drugačije ne prolazi, kako se borite protiv toga?
Ja sam rekao kako se borim i protiv koga (moj prijatelj nije jedini). Mislim da margina, ako je održiva, nije samo ishod nego je i cilj, makar proklamovani. Navodno, oni nisu izolovani jer su drugačiji (mada, naravno, i te kako ima i toga), nego ne prolaze zato što i ne žele da prođu. Znači da je ta margina veoma održiva (i treba da bude), ili mislite da je vintidž garderoba stvarno iznošena? Razlozi zašto razlike nisu usvojenije kod nas postali su poprilično opšta mesta, a plašim se da nemam suštinski uvid da bih dao neki kvalitativno nov odgovor. Samo lična bitka. A i rekao bih da se glavna marginalizacija odvija delom zasluženim podsmehom ljudi koji su najčešće za još veći podsmeh, ali valjda se ne primenjuju brutalnosti.

Hipsterima je veoma bitan imidž. Šta oni tim imidžom žele da pokažu i u kakvom su odnosu prema drugim potkulturama?
Pozajmljivačkom i indukujućem. Hteli bi da pokažu unikatnost (pozajmljivanja), a da istovremeno deluju nehajno. Meni je taj momenat najodbojniji. Za dovoljan broj stvari i inače ne hajem da bih se pravio da ne obraćam pažnju na one na koje obraćam. Garderoba, ipak, nije jedna od njih, bar ne prvih nekoliko. Rekao bih da sam najveći nehipster među hipsterima, a najveći hipster (ako na kraju pristanem na to) među nehipsterima. Moj najbolji prijatelj Doktor rekao bi da se oblači tako da ni jedni ni drugi (koji god) ne znaju čiji je, a on čak nije ni optužen za hipsterstvo. (Prijateljice, ako ne računamo ovu koja me je preporučila za intervju, i devojke, dosad su bile uzdržanije u diskreditovanju, makar rečitom!) Hipster Hitler je kul, za razliku od Adolfa. Njegove majice mi se baš dopadaju. Kao i naočare.

четвртак, новембар 08, 2012

среда, октобар 31, 2012

Sioran J. L. Almiri, prekucao P. C. Krstev


Selin je rekao da je ljubav beskraj stavljen na dohvat kudravog kučenceta. To je najbolja definicija koju ja znam. Kada ljubav ne bi imala taj dvostruki aspekt, taj inkompatibilni nemir, onda bi to trebalo prepustiti ginekolozima i psihoanalitičarima. Usred potpunog seksualnog delirijuma, svako ima pravo da se poredi s bogom. Ono što je tu zanimljivo, to je što neizbežno kasnije razočaranje ne dotiče ostatak života, i što je ono trenutno. Dešavalo se da su mi govorili kako se može zamisliti postseksualna slika sveta, slika koja bi bila najočajnija na svetu- osećaj da se u nešto sve uložilo, a da nije vredelo. Ali je izvanredno to što se radi o reverzibilnoj beskrajnosti. Seksualnost je ogromna obmana, jedna gigantska laž, koja se obnavlja u istom obliku. Nema sumnje da preseksualni momenat nadvladava postseksualni- to je ta neiscrpna beskrajnost o kojoj govori Selin. A žudnja je taj apsolut koji je nemoguće iskoreniti.
Imam novu Tviter-biografiju: Osnivač nepostojećih bendova Methyl Stripped, Countless Countesses, Clan of Xanax, God i ne; podskup skupa postrok ateista, pleše uz Keti Peri dok čita Siorana. "Osim nekoliko članaka, nije ništa uradio u svom životu - tome sam se divio. Manijak korigovanja, poseduje pravu strast za gramatičke suptilnosti." Sioran o meni! "Ako nećete da pišete kako treba, ne ostaje vam ništa drugo nego da se vratite na Balkan." Baskijac Sioranu

недеља, август 26, 2012

Kungens Kurva (PCK Vol. 6)

(Hard rok samo na fotki iz Varšave, ne bojte se, nisam toliko nazadovao?) Kraljeva krivina, je li, krivina udaljena 20 km od centra Štokholma, ali i dalje štokholmska, kao što smo i mi bili druge nedelje avgusta, tamo odvezeni povodom EMAG-a, na kom smo se pojavili pre početka i pred kraj, da se smejemo kako i uz šta okupljeni igraju! Sigurno ne uz lokalce The Knife (čoveče, nekome su i oni lokalni!), koje možete da čujete na 14. mestu u remiksu danskog didžeja, ni uz tri pesme posvećene Kopenhagenu nešto kasnije, kao što smo se i mi nešto kasnije posvetili istom, doduše, na nepun dan koji uključuje noć u njegovom kvartu koji u svom imenu ima NY, pa, tako, kod mene "New York Cares" Interpola znači NYCopenhagen, iako prilično centralan? (Njujorčani su tu i zato što im je "Turn On the Bright Lights" napunio 10 godina prošle nedelje!) No, da krenemo redom - kako nam je prvo noćenje bilo u Varšavi, to i kompilacija počinje Joy Division-om, nastavlja se prvom od divnih pesama s puta, koje su skoro sve koje u svom nazivu ne sadrže gradove u kojima smo bili ili iz kojih su ljudi s kojima smo bili, pa su, zato, na trećem mestu Riječani zbog bar dvoje Riječana s puta, na četvrtom Ramirez za Zagrepčane, većinske, na petom i šestom, za Slovenca, Bosanci i PJ Harvey, koja je, doduše, čuta tek na kraju, u slovenačkom veceu pre samog prelaska hrvatske granice, ali pošto kompilacija počinje gradom, red je da se gradom i završi, i to onim opevanim u pesmi koju se potrefilo da čujemo oko odloženog prelaska austrijske granice u povratku! Da nastavimo redom, najpoznatijim estonskim kompozitorom, jer smo u Talinu hvatali trajekt za Helsinki (ne znam ništa letonsko, pa Riga, u čijoj smo Nevaljaloj veverici, jednom od najboljih hostela na svetu, zanoćili prethodne noći, ostaje bez predstavnika), čiji 11 godina u mom životu sporadično prisutni vampiri su na 13. mestu, pošto odužim dug sebi i Svonsima, koje sam za nedelju dana uspeo da propustim u Katovicama i Geteborgu, kojima sam bio tako blizu, Purity Ring-u, koji sam propustio 'samo' u Geteborgu iako sam rekao da neću kao ni najdraži Mazzy Star, koji sam isto uspeo da propustim i u Katovicama gde su nastupali u noći kad smo prošli pored! Onda je tu i nova predivna Cat Power, kojoj se u jednoj pesmi (ne u ovoj) pridružuje i Igi Pop, novopečeni šansonjer koga sam konačno uspeo da vidim, pošto sam ga propustio u Novom Sadu i dvaput u Beogradu, u štokholmskom zabavnom parku u koji sam se odvezao biciklom što mi je, bicikliranje, možda najjači utisak s putovanja! Dalje su tu, posle helsinških vampira, štokholmskih noževa i jedine pesme koju sam lajkovao s puta, nove-stare-dobre pesme iz auta (Tepisi i patosirajući duet, najbolji u muzičkoj istoriji!), a onda i one ranije pomenute, pre nego što presečem svet novim divnim Entonijem zahvaljujući kome sam, spazivši ga, uočio amsterdamsku prodavnicu ploča, čijem gradu posvećujem i dve pesme koje slede (Coldplay smo, ionako, slušali usput, doduše, ne taj, a red je da se odužim i Stivu Vaju, ipak sam ga nekoć onoliko slušao). U Hamburg smo svratili veče pre Amsterdama, potencijalno kad i 100 in the hands, koji su na obali reke izveli "SF Summer" (što ovo, svakako, jeste bilo!), objavljeno par dana kasnije, ali je, pošto mi se ne dopada naročito albumska verzija i zbog megabajtnih limita, moralo da litne! U nastavku je tu autopesma posvećena velikoj južnoj zemlji, u našem slučaju, Nemačkoj, u koju smo se vratili iz Holandije da bismo prespavali u dvorcu u Bakaraku, pa je zato tu Burt (doduše, mislim da ga je ovo obradio Cinematic orkestar) a onda i Teatar tragedije jer se Rajna, na kojoj je dvorac, naziva i Lorelaj, a i zato što sam mnogo voleo taj bend nekad; Vjen za kraj, gudbaj!
1. JOY DIVISION - Warsaw (2:25)
2. I Am Kloot - From Your Favorite Sky (2:46)
3. LET 3 - Riječke pičke (3:34)
4. Ramirez - Otjeraj me (5:45)
5. Letu štuke - U ovom svijetu (4:05)
6. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder (3:37)
7. Arvo Pärt - Summa (5:20)
8. Swans - Avatar (8:51)
9. Purity Ring - Obedear (3:30)
10. Mazzy Star - Ride It On (3:01)
11. Cat Power - Cherokee (4:46)
12. Iggy Pop - Et Si Tu N'existais Pas (3:35)
13. The 69 Eyes - Stolen Season (Helsinki Vampires Live) (4:56)
14. The Knife - We Share Our Mothers Health [Trentemøller Remix] (4:46)
15. SALEM - Sick (3:21)
16. Inspiral Carpets - Bitches Brew (3:51)
17. Placebo & David Bowie - Without You I'm Nothing (4:14)
18. Interpol - NYC (4:19)
19. Lucinda Williams - Copenhagen (3:27)
20. Nekromantix - Gargoyles Over Copenhagen (3:55)
21. Scott Walker - Copenhagen (2:22)
22. Antony and the Johnsons - Cut The World (4:19)
23. Coldplay - Amsterdam (Live Acoustic) (5:18)
24. Steve Vai - No More Amsterdam (4:15)
25. Icehouse - Great Southern Land (5:20)
26. Burt Bacharach - South American Getaway (3:10)
27. Theatre Of Tragedy - Lorelei (5:37)
28. Ultravox - Vienna (4:38)
D o w n l o a d kompilacije objavljene i na http://www.dirtysouth.me/2012/08/kungens-kurva-pck-vol-6/

уторак, март 13, 2012

4 godine bez 100 % Pamučne sintetike

100 % Pamučna sintetika je, ako ima nekoga da to ne zna, počela da se emituje na Vidovdan (a kad drugo?) 2007. na Apsolut(nom) radiju (RIP, zna se i zašto), a prestala 13. 3. 2008. (datume emitovanja možete naći u okviru ID3tagova)
01 - PostPunk I
02 - PostPunk II
03 - Sziget 2007.
04 - PsychoFreakFolkNewWeirdAmerica
05 - SynthPop
06 - Green Beat
07 - Hard Love Between Alt. Country & Goth Americana

09 - ClashDarkElectroFuture
10 - Nick Cave
11 - Jarboli (Gost: Nikola Ilić)
12 - Bryan Ferry vs. Muse

13 - David Sylvian
14 - Block Out
15 - Nouvelle Vague
16 - Gang of  Four, Shriekback i Interpol

22 - The Most Liked Tracks of 2007, vol. 2

23 - The Most Liked Tracks of 2007, vol. 3
24 - Valentine's Day
25 - ProTesT
26 - Slightly Intoxicated
27 - Nouvelle Wynn

*post objavljen na http://www.dirtysouth.me/2012/03/4-godine-bez-100-pamucne-sintetike

недеља, фебруар 12, 2012

- 27 stepeni postojanja (Kao da je bilo juče)

Svanuo je divan dan, danas mi je rođendan; maramu ću vezati (oko vrata, ne oko glave kao Divlji kesten), dobro ću se zezati!  A možete i vi jer vam poklanjam po jednu pesmu za svaku godinu života, kompilaciju uz koju će večeras da se desi tulum, parti, igranka.

1. Dimmer – Degrees of Existence
2. Dum Dum Girls – Bedroom Eyes
3. A Place To Bury Strangers – Onwards To The Wall
4. Lou Barlow – Legendary (4:11)
5. Tindersticks – Slippin’ Shoes (4:32)
6. Moonspell – Capricorn At Her Feet (6:04)
7. Pulp – Something Changed (3:18)
8. Autopark – Poštuješ te znaš (3:26)
9. Veto – Spun (3:33)
10. Anneke Van Giersbergen – Slow Me Down (2:58)
11. Alcest – Autre Temps (Album Version) (5:50)
12. Ladytron – Mirage (4:21)
13. Trust – Bulbform (4:49)
14. Mind.In.A.Box – Cause and Effect (6:51)
15. Soap&Skin – Boat Turns Toward the Port (3:05)
16. Access To Arasaka – Lysithea (feat. Jamie Blacker)
17. Cocteau Twins – Heaven or Las Vegas (4:55)
18. Zola Jesus – Sea Talk (5:04)
19. Acretongue – Strange Cargo (5:36)
20. Lambchop – Betty’s Overture (3:21)
21. Burzinski – A Strange Day (4:40)
22. Damjan Eltech feat. Sajsi MC – Lajkiram (3:09)
23. Massive Attack – Paradise Circus (Zed’s Dead Remix) (5:17)
D o w n l o a d
24. Deafheaven – Violet (12:19)
25. Twin Peaks – Theme [Remix] (3:10)
26. The Twilight Sad – Another Bed (4:39)
27. Cults – Abducted (2:50)
D o w n l o a d

http://www.dirtysouth.me/2012/02/27-stepeni-postojanja/